Less....igen!

Måndag:

Blä, nu känns det så där igen,
som att jobbet tar all energi ur mig,
riktigt dränerar mig på ork, glädje och lust.
Kvar blir en sur, vilsen Annis som matar helt fel varg,
som är less på allt och som till och med tappa tålarmodet när
Cleo drar i kopplet (och jag har hittills aldrig tappat tålarmodet på henne).

Ja, det där med varg kommer från en föreläsning jag var på
nyligen med jobbet och helt korfattat handlar det om att
jag matar alla mina negativa tankar och handlar och agerar därefter.
Helt fel tankesätt alltså,
men när det känns tungt är spiralen neråt så lätt att sugas in i.

Bara för att tydliggöra: det här är mina reflektioner kring dagen
och inget "tycka synd om" inlägg, OK!

Gång på gång hammar jag i samma spår,
det där att jag känner att vill göra något annat,
inte jobba med människor med "problem" och hinder,
där jag ska hitta öch servera
det är bara det där med vad jag ska göra istället.
Vem tusan vill ha mig och dessutom betala för det?

UPPDATE måndag kväll:
Här har jag skrivit massor med text om mina tankar om framtiden
men av någon anledning försvann det när jag skulle publicera texten.
Just nu orkar jag inte skriva om allt....
Bajs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0