Tankar....

Tre soters färsk pasta från Ny matsedel, tillsammans med
dersas goda pesto, kallskuret, parmesan och en god sallad
utgör tillsammans med en mullig, röd italienare en bra
grund för en lång stunds surrande med mannen om livet och framtiden.

Vi är ense om vädigt mycket och drar åt samma håll,
och är båda väldigt iniktade på att "köra på" så ibland
glömmer vi nästan bort att njuta, reflektera och drömma.
I kväll har vi haft en sådan kväll,
där vi kanske har hittat ett embryo till en ny dröm,
något vi kan bygga upp och förvandla från en puppa till en fjäril.
Allt som krävs är en plan och lite mod.
Mod att ta sig utanför den egna komfortzonen,
mod att våga satsa för att vinna....

Vinna och vinna föresten...
Jag anser att vi är vinnare redan idag för vi har varandra,
barnen, Cleo och fina, underbara vänner.
Vad mer kan en människa behöva
annat än att vara älskad och få  älska?
Jo, nu vet jag!
Jag behöver få drömma, för utan mina drömmar skulle mitt liv vara trist.
och jag behöver drömmar för att hitta vilka mål jag ska sätta upp.
Just nu saknar jag ett uttalat mål att fokusera mot
och det gör att jag inte har den riktiga gnistan.
Mitt mål att klara Klassikern genomförde jag
men att ta sig över mållinjen och fixa det jag kämpat så hårt för
innebar också att det blev tomt, ekande tomt.
Tomt på utmaningar och tomt på inspiration....
Jag behöver en ny utmaning, något nytt att kämpa för,
kort sagt: Annisen behöver en blåslampa som bränner lite på fläsket
för att må bra och för att prestera riktigt bra.
En Annis som inte hittat fokus är i längden inte alls bra,
varken för mig själv eller för min omgivning,
så nu gäller det att tänka till.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0