Vila

Idag efter jobben sätter vi oss i bilen
och åker "hem" till stugan igen.
Efter att ha varit hemma i stan under två helger
känns det som en befrielse att veta att i kväll andas jag fjälluft
och tittar på stjärnorna (om det inte är moln alltså).

Vi ska fixa det sist (fast det är såklart inte det sista) på
utsidan av nya hallen och så ska vi änligen börja göra klart
en massa småfix som ligger och väntar.
Mannen har ett mål och det är att han ska basta,
vilket betyder att all skidutrustning som står där ska
flyttas in i nya förådet i hallen.
Jag skulle behöva måla på en av knutarna ytterligare en gång
men det får vi ser hur det blir med....
Målning i septembet är svårt med tanke på att mornar och kvällar
är så kalla och fuktiga även om det är soligt och fint på dagen.

Annars hoppas jag på att alla fina lingon finns kvar och att vi
hinner plocka en hel del.

Åh, vad jag älskar vår stuga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0