Tisdag 5 april

Halleluja, vi har äntligen kommit till ett beslut gällande vart vi ska ta vägen härnäst.
Imorgon vid lunchtid kommer Mr. Yo och hämtar oss
för att sedan köra oss till piren i Trat där båten över till Koh Chang går ifrån. 
Jag har ringt och pratat med ett hotell som verkar helt OK och det finns rum lediga där.
Det är så svårt att veta innan hur det ser ut på hotellen och vi vill allra helst ha
en bungalow nära stranden, och det är viktigt att den är fräsch.

Problemet vi har, eller problem och problem, är att vi i de allra flesta fall behöver två rum/bungar,
eftersom kidsen är så stora nu och då blir det genast rackarns dyrt.
Nu har jag ändå lyckats hitta ett rum med två dubbelsängar för OK pris
och känns det OK kanske vi väljer att bo där under hela vistelsen på ön,
annars har vi i alla fall någonstans att bo medan vi letar efter något annat.

Sent på eftermiddagen drog jag, mannen och kidsen in till Rayong för att titta runt på marknaden.
Vi hann också med ett stopp på Swensen´s där vi delade på deras chokladfondue
och så gick jag lös ibland medicinhyllorna på Tesco Lotus och köpte myggmedel,
antihistaminsalvor och plåster. 
Vi har nämligen fått ett gäng myggbett, var och en av oss, som kliar som F-N,
och jag håller helt enkelt på att bli galen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0