Ärligt

Ibland gör jag saker större än de i själva verket är.
För att ta det här samtalet jag var tvungen att ringa i dag som exempel.
Någon skulle få ett besked av mig som personen i fråga inte räknat med
och sådeles troligen bli lite besviken.
Shit happens, kanske någon nu tänker och visst...
Life goes on, men jag tycker det är jobbigt att göra människor besvikna
även om det som i det här fallet handlar om något jag ska pröjsa
dyrt för som kund.
Min första instinkt var att låta hunken ringa,
men sedan bestämde jag för att göra det själv i rent terapeutiskt syfte
och dessutom inte linda in mig i några dumma små vita lögner
utan helt enkelt säga som det är: vi har vänt oss till någon annan!
Hur gick det då?
Jo, superbra och dessutom var det så skönt när det var över,
för hur dumt det än låter har jag gått och gruvat mig för det under helgen.
Superduper utåtriktade Annisen som nu äntligen börjar våga säga saker som
kanske inte alla alltid håller med om, som är lite obekväma.
Hallelulja!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0