Vikingadag

Den här dagen har vekligen vait lång och full av intryck och äventyr.
Annisen började dagen med en shoppingrunda i arla morgonstund,
eftersom MQ startade sin sommarrea för sina klubbmedlemmar redan
klockan sju på morgonen.
Som vanligt fanns de största fynden på herravdelningen,
så mannen och sonen, ja mest sonen fick en del grejer.
Jag fick i alla fall med mig några klädtrasor hem i påsen,
så sammanfattningsvis blev det en OK shoppingrunda.

Större delen av dagen spenderade jag sedan tillsammans med min
arbetsgrupp ute vid Frösåkers brygga i vikingabyn hos Puh och hans vackra fru Malin.
Vilka fantastiskt engagerade människor som verkligen brinner för
sin idé och dessutom har vågat föverkliga sina drömmar.
Vi grillade och åt en fantastiskt god och enkel lunch,
åkte en tur i på fjärden i ett stort vikingaskepp, pratade och umgicks massor,
lekte gamla lekar , bakade bröd  och sköt pilbåge för att sedan avsluta
med en lång och god middag inne i vikingasalen.

Jag började dagen med en otrevlig huvudvärk som inte ville ge sig
och dessutom frös jag som en naken hund under halva dagen,
men det gav sig framåt eftermiddage och sedan känndes det toppen.
Jag älskar mitt gäng och det är med blandade känslor jag har anmält intresse
för att eventuell arbeta med annat innom vår verksamhet till hösten.
Det är inte alls säkert att det blir något,
men det skulle vara roligt att göra något annat också,
att få utvecklas inom andra områden och att få lära mig nya saker.
Samtidigt har jag på många sätt ett perfekt jobb med ett underbart gäng,
så det är inte enkelt att veta åt vilket håll man ska gå....

Jag fick med mig sonen på en kvällsrunda med doggen medan hunken
byggde på sonens säng som nu nästan är klar.
Vilken fantastiskt skön kväll vi fick tillslut!
Som gjord för att njuta ett glas rosé på balkongen eller terassen,
men det blev bara cola och vatten för mig eftersom Annisen is on a mission.
Mer om det snart....

Love ya!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0