Panik

Fan...

Ångesten över julen börjar kännas i magen nu.
Kraven att ordna och fixa..
Dessa j_la julklappar till höger och vänster 
Vart ska vi vara?
Vad ska vi äta?

Det känns som jag måsta fatta massa beslut redan nu.
Jag ORKAR inte!!!
Jag vill bara ha det lugnt och skönt...

Jag hatar julstress och övermänskliga krav.
Alla ska vara SÅ glada.

Ett jälka antiklimax tycker jag ofta julen känns som.
Även fast vi hemma fattar ett beslut om att av vissa orsaker
minimera antalet klappar, dyker det av någon konstig anledning
ändå alltid upp personer att köpa till.
Låter jag bli, ja då blir det också fel.....

Sedan, direkt att man lyckats överleva julen,
ja då är det dags för nästa ångestklump..
NYÅRSAFTON.....
Festernas fest
Glitter och glamour
Vem ska vi fira med och vart.....
Tänk om vi inte blir bjudna eller om ingen vill fira med oss.
Tänk om.....

Kan jag bara få gå och gömma mig i en låda
och krypa fram i januari?
SNÄLLA???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0