Pizzakväll

Har haft en underbart härlig efetrmiddag/kväll med goda vänner.
Först skumpa, tilltugg och härligt mingel runt bardelen på köksön.
Sedan grymt god pizza från Lorenzo tillsammans med vin som mannen köpte i Milano.
Jag provade en ny sort idag och det var helt klart den godaste pizzan jag ätit!
Marinerad vitlök, ruccola, parmesan, prosciutto, soltorkade tomater och oliver!
De två  små busungarna E & M roade sig med att i tysthet leka
med vår egenhändigt importerade korallsand från Thailand som vi har
på ett fat  i vardagsrummet tillsammans med stenar och koraller.
Riktigt roligt hade de tills vi kom på dem!

Det är det här som är så skönt med långhelger...
Att kunna träffa och umgås med människor jag trivs med
och som jag mår bra av.
Gå långa prommenader i dagsljus tillsammans med mannen,
ligga och läsa böcker till fem på morgonen och ändå kunna sova ut.
Opretantiöst,  härligt och mysigt!
Att riktigt ladda batterierna.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Även om hösten -08 var osocial har vi nu hämtat upp starkt ;-) Håller med dig om att det är toppen med långledigt och tid för goda vänner! Tack för inbjudan till pizzaafton! E kommer att minnas sanden lääänge! Kramis

2008-12-29 @ 12:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0