Snart...

I morgon kommer de hem igen,
kidsen som varit på läger i England 12 dagar
helt ensamma utan vare sig mamma eller pappa.
Jag tror att både vi och de är förvånade hur fort tiden har gått
och ska jag vara ärlig tror jag knappt att de haft tid att sakna oss.

Jag och mannen har som bekannt jobbat järnet här uppe i stugan
medan de roat sig med diverse aktiviteter och London besök.
Jag hoppas att den här resan kommer att vara ett positiv minne
som de kan tänka tillbaka på under lång tid framöver,
om inte annat så har det garranterar varit jättenyttigt att bo
tillsammans med engelsmännen på lägerområdet,
och inte minst hemma hos olika familjer de sista dagarna.
Båda barnen är ruggigt duktiga på engelska innan,
och nu har de förhoppningsvis fått öva att prata massor.

Well, i morgon tar pappsen emot dem när de landar.
Jag kommer att ro mig med att spackla och slipa här uppe
så att hunken kan tapetsera när han kommer tillbaka.
Vi hade nämligen sådan tur att tapeterna kommit tillrätta
och de ankom med bussen till Sälen på morgonen.

Jag tror att de kommer att vara trötta, fullpackade med smutsiga
och blöta kläder och sugna på ordentlig mat.
Det ska i alla fall bli jätteskönt att de snart är hemma igen
och jag längtar att få krama om dem,

Kommentarer
Postat av: Carina Bosch

Hej



Jag hamnade av en slump på din blogg när jag sökte på Långtjärn... vi har stuga på Hemfjällstangen, Mossvägen och det var så lustigt att se din blogg för vi har varit i renoveringstagen länge nu och skall upp i helgen och fixa. Kul att hitta din blogg! Kom gärna förbi och berätta om hur man fiskar i Långtjärn. Jag är en total amatör men är sugen på att testa ngt nytt!

2009-08-05 @ 15:51:35
Postat av: Annisen

Carina:

Vad roligt att du hittade hit! Vi har också stugan i Hemfjällstangen, på Häggstigen och håller på att renovera fö fullt.

Långtjärn är jättefin, men vi har fått dåligt med fisk där.

2009-08-06 @ 10:35:50
URL: http://lillaannisen.blogg.se/
Postat av: Carina Bosch

Eftersom mitt uppdrag i helgen är att slipa och måla tak finns det risk att jag smiter och inspekterar ert bygge istället...



2009-08-06 @ 12:53:21
URL: http://www.hemfjallstangen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0