Tillbaka

Semestertider, renovering, tillbaka på jobbet,
en utspilld kaffekopp över min bärbara dator  och lite annat
har resulterat i en uruselt uppdaterad blogg,
men nu kära vänner ska jag försöka ta tag i detta
och bättra mig.

Just nu känns det verkligen som att hösten är här.
Det är grått och blåser massor här uppe.
Ja, jag befinner mig som vanligt uppe i mitt älskade Sälen
där själen kan få ro ;-).

Konstigt nog ser jag fram emot hösten,
den klara luften, färgerna och dofterna av multnade löv
och det murriga mörkret.
Jag tilltalas av årstidernas växlingar,
de ständiga förändringarna som sker i naturen.
Trädet som nyss bar knoppar börjar man redan nu
kunna ana en gulnande nyans i bladen på.

Kommentarer
Postat av: Catarina

Hej!

Håller med det känns liksom mysig att hösten är på väg och med den "vardagen". (Ska komma från mig som åker till Turkiet på lördag). Det har kännts toppen att börja jobba, känner mig laddad! Vad härligt ni verkar haft det i Sälen i sommar! Jag fattar inte att ni orkar! Men jag vet ni att ni gillar det, jag blir bara stressad när jag tänker renovering! Ha det superbra hälsa familjen och hoppas vi ses snart! Kram C

2009-08-17 @ 16:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0