Att vaccineras eller inte....

Ja, jag märker att det är fler som tvekar,
eller i alla fall inte bestämt sig hurvida de ska ta sprutan med influensavaccin.
Jag har inte gjort det än och ställer mig till den tvekande skaran.
Varför?
Ja, det känns lite läskigt med en sådan här masshysterisk grej
och så har jag en bok jag läste för länge sedan i bakhuvudet.
Fatta vilket bra tillfälle att testa något på en hel befolkning som
helt blindt, helt okriktiskt låter sig insprutas med något medel,
i det här fallet vaccin mot influsensa,
men tänk tanken om det finns något annat där i också....
Ja, jag vet att det låter fånigt och det är INTE därför jag tvekar
utan för att jag faktiskt inte tror att det kommer att bli den jättegrej
som tidningsrubrikerna skriker ut.
Dessutom var det ju i sommras som det stora drevet gick
och jag kan ärligt säga att jag var lite orolig och tveksam över att 
skicka iväg kidsen till England i två veckor,
just som det var som mest pådrag där om svininflusensan.
Men det gick ju bra.....

Barnen har tagit sina sprutor den här veckan 
och medan dottern klarade sig med värk i armen
ligger sonen uppe i sängen och mår riktigt pyton nu.
Han fick sprutan vid lunchtid igår och på kvällen blev han kanondålig.
Riktigt läskigt!
Hoppas det ger sig under dagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0