Skumt...

Om en vecka sitter jag på planet tillsammans med barnen
med destination Bangkok och landar om 30 minuter.
Därefter ska vi med inrikesflyget till Krabi för att dra vidare mot
Koh Lanta där vi ska möta upp mammsen, som hastigt och lustigt
bestämt sig för att ensam dra tillbaka dit.
8 nätter blir det på Lanta innan jag och barnen drar tillbaka till Bangkok
och möter upp mannen på flygplatsen för att sedan gemensamt
flyga upp till Chiang Mai i norr.
Där blir vi i 5 nätter och därefter flyger vi til Bangkok...igen,
för att ta oss till Koh Chang där vi stannar i 10-11 nätter (tror vi),
sedan blir det en natt i Bangkok innan vi åker hem.
Ja, det var typ allt...

Shit!!!
Är jag förberedd?
Har jag packat något?
Bokat boende?
Gjort några detaljerade planer?
Öh....
Nej, nej, nej och åter nej!

Sällan har jag varit så oförberedd för en resa, men
det känns på något skumt sätt okej ändå.
Vi är så pass vana att resa och det ordnar sig alltid.
Biljetterna är fixade och det är viktigast.
Packa gör jag dessutom alltid kvällen innan, så det
är helt lugnt.
Ska försöka att verkligen minimera packningen denna gång,
eftersom vi ska resa runt så mycket och det är inte roligt att
släpa runt på massa tunga väskor och ryggor.

Nåväl....kanske infinner sig känlan av att det snart är dags
under helgen när jag kan coola ner mig lite och surfa runt
och kolla efter boenden.
F-N vilka I-lands problem jag har!
Tro inte att jag inte är glad, för det är jag...
Oerhört glad!
Troligtvis är det stressen den senaste tiden som gör att jag totalt
fokuserat på annat än resan.
Jobbet, skidåkningen och stugköpet har tagit nästan all min energi och tid.
Shit happens....
Det är i hamn, så nu är det dags att fokusera på annat.

Kommentarer
Postat av: V

gud så skönt. kram, v

2009-02-27 @ 09:40:55
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0