Ladyboss

Jag är ekonomisk och gillar inte att betala för mycket för saker.

När vi första kvällen skulle ta en tuktuk in till Saladan kollade vi

vad hotellet ville ha för att köra oss...175 THB.

Aldrig i livet, var min spontana reaktion...

Vi få en för 80 THB om vi går 200 meter till stället där massor av tuktukchaffisar står.

Mamma var helt övertygad om att det aldrig skulle gå,

eftersom hon och mannen betalat 100 THB för två personer

när de var här för tre månader sedan och nu var vi alltså fyra personer.

Vem av oss fick rätt??

Jag såklart!!!

Det är bara att le och se bestämd ut.

Jag: 80 bath to Saladan?

Chaffis: Oh no, you many people...120 baht!

Jag: No, 80!! (och stort leende)

Chaffis: Okey!

Jag ÄR bra!!


Kommentarer
Postat av: Jag

Du knäcker! Rockar! Regerar!

2009-03-07 @ 11:24:54
URL: http://dandarache.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0