10 år senare...

Facebook håller i sig.
I fredags anslöt sig min gamla barndomsbästis, Y dit.
Jag har sökt efter henne tidigare, men nu hittade hon mig.
Det är mins tio år sedan vi sågs och har nog inte pratat på minst sju år.
Det finns lite att ta igen....
Hon är nybliven mamma för första gången.
Jag har snart två tonåringar.

Vi fann varandra när vi var 11 år.
Shit....mer än 23 år sedan nu.
Det har runnit en del vatten under broarna på dessa år...
Vi delade allt då.
Pratade jämt, live och i telefonen.
Bakade kladkakor och delade på.
Åkte moppe runt halva länet.
Jobbade på sommrarna med att plocka flyghavre och städa silos.
Hela tiden pratade vi.
Om allt, om livet...

Någon gång i början av gymnasiet började vi släppa taget om varandra.
Pojkvänner fick mer plats i våra liv.
Vi började gå olika vägar istället för att trängas i varandras forspår.

Nu ska det bli underbart att lära känna henne där hon är idag.
Förutsättningslöst.

Kommentarer
Postat av: V i c k t o r i a

Det låter som en dröm och du beskriver det så fint!



Kramar!

2008-11-12 @ 01:54:54
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0