Oskulden borta...

I fredags var jag på mitt livs första hockeymatch.
Självklart har jag tittat på matcher på TV och lyssnat på radio.
Speciellt när jag var "ung" följde jag noga alla landslagets spelningar.
Det var på de stora grabbarnas tid.
En ung Mats Sundin....
Attans vad jag tyckte han var läcker...
Idag ser jag annorlunda på saken ;-)

Tillbaka till matchen i fredags.
Vi  var ett gäng från jobbet och några av oss hade med oss respektive.
Mannen fick följa med för att det fanns en biljett över
och så tyckte jag att han behövde introduceras för sporten ishockey.
Det gick så där.....
Vi satt först i bistron och käkade lite och drack någon öl
eller som i mitt fall ett glas rött och snackade.
Min jobbarkompis T försökte lära mig hur jag skulle låta när
VIK respektive Malmö gjorde bra ifrån sig.
Primitiva bröl lät det mest som....

VIK van över Malmö med 5-3 och sista perioden var ruggigt spännande
för Malmö tryckte på och VIK spelade lite spretigare än i de två föregående perioderna.

Det var också mäktigt att se det stöd som Johan Tornberg,
 tränaren som avgått efter diverse hot både mot sig själv och sin familj
 fick från publiken och framförallt från VIK´s klack.

Sonen fanns också på plats, men tillsammans med sina polare.
Nästa gång kanske han får sällskap av mammsen.
För fler matcher ska jag absolut gå på, men inte med mannen.
Han tyckte att ölen i baren var det mest givande den här kvällen.
Efter matchen, när klacken ropade " In med gulsvart...in med gulsvart" 
frågade han mig efter en stund varför de ropade " in med husvagn" hela tiden.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0