Fryslort

Oj, vad jag har fryst idag!
På förmiddagen var jag och jobbade tillsammans
med en av mina "kunder" på dennes arbetsplats.
Jag plockade varor, färskvaror som ligger svalt.
Svalt och svalt, iskallt är snarare en korekt beskrivning av temperaturen.
Efter en liten stund fick jag låna ett par handskar, som hjälpte föga.
När jag åkte tillbaka till kontoret var fingrar och tår stelfrusna,
men jag hade haft en toppenförmiddag.

Väl tillbaka på kontoret satt jag insvept en lång stund i min gigantiska långa ullkofta,
som jag har liggande på jobbet just eftersom jag ibland drabbas av akut köldslag.

Nu är har jag fått upp värmen igen.
Skönt, för jag avskyr att frysa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0