Löpning

Jag tjänstgjorde i förmiddagsgruppen,
dvs vi skom fixade i lokalen och ordnade fika på
förmiddagen och lunch till mötesdeltagarna.
När jag var klar på eftermiddagen kände jag att luft var vad jag behövde,
så det var bara att dra på sig löparskorna, understället och Ipoden
och sätta fart ut och springa.
14 km blev det i blandad terräng, på cykelbanor och i spåret!
Superhärligt kändes det!
Jag blir så lycklig när jag springer och tänker på hur skönt det är
och vilka framsteg jag faktiskt har gjort.
Jag var fräsch hela tiden idag, inte alls helt slut när jag kom hem.
Det är klart att jag var trött, för sista biten lubbade jag på ordentligt.
Det jag menar är att hade kunnat fortsätta ännu längre, om jag velat.
Att känna att kroppen är stark och orkar prestera är en underbar känsla
som ger mig en sådan otrolig kick.
Jag blir stolt över mig själv!
Så det så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0