Bedbugs

Jag är ganska så tålig, måste jag faktiskt säga.

OK...lite kräsen då, men när jag är ute och reser kan jag stå ut

med en hel del, speciellt om jag inte förväntat mig lyxliv innan.

Convinient Resort hade absolut inte gett sken av att vara ett

top of the line hotell, men rent och fräscht.

Alltså, jag måste säga att bedbugs (vägglöss) och stora damråttor inte

tillhör mina favoritsällskap när ja ska sova.

Fatta vad äckligt när jag märkte hu det kröp på väggarna och på

sängbordet och till och med några på lakanen.
De är inte farliga och soprider inte smitta, men ger utslag,
typ myggbett som kliar något enormt.

Eftersom jag vet att de bor i skrymslen och klättrar på väggen för att
sedan krypa över och suga blod från en under natten när man sover,
flyttade jag raskt ut sängarna från väggen, sopade rent lakanen minutiöst,
dödade allt jag såg krypa på väggen och sägbord och sedan sov jag knappt
en blund under resten av natten, så när klockan visade fem och det var dags
att gå upp och åka till flygplatsen var jag lagom pigg....NOT!



Kommentarer
Postat av: Sofie

Fy för löss... Bodde på ett ställe på Koh Tao där det fanns sängloppor eller nåt, såg ut som en prickig korv efter två nätter. Nackdelen med backpacking är alla ovälkomna kryp, inkl. anabola-råttor på trottoaren.. : ) Stor kram från Sofie, hoppas ni har det super!

2009-03-15 @ 23:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0