Nästa mål!

Jag har en dröm!
Alltså, självklart drömmer jag om massa saker,
men något jag verkligen vill vara med om och delta i
är New York Marathon.
Jag inbillar mig att det är en helt fantastisk upplevelse,
både själva löpningen och allt runt omkring.
När jag känner mig riktigt taggad, ja då ska jag satsa....
Den dagen jag ställer mig i starten för det loppet,
ja då ska jag inte kunna skylla på att jag är dåligt tränad.
Annisen är ingen långlöpare, långt ifrån,
men jag är envis som en liten röd gris.

Varför skriver jag om det här nu då?
Jo, idag går årets Stockholm Marathon av stapeln
och det går ju bara inte att låta bli att inspireras av
all den energi som alla taggade löpare utstrålar.
Jag följer några bloggare som ska springa
och jag måste medge att jag är avis på dem.
Avis på känslan de har när de närmar sig mål
och vet att de fixat det.
Genomfört den resa de jobbat så hårt för att klara.

Jag har min resa kvar
och jag vet att när jag cyklar den sista biten in mot
mål i Motala kommer tårarna att rinna över mina kinder.
Troligen av både utmattning och glädje,
men mest av stolthet.
Jag kör bara mot mig själv,
och det här är min dröm nu.
Min dröm om att "besegra" den där jäkla sjön.
Ett annat år kommer jag absolut att satsa på en schyst tid,
ett år då förutsättningarna ser annorlunda ut.

Vi har alla olika mål med livet och
ett av mina nu är balans.
Balans och glädje!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0