Tisdagsträning

Med min förra träning tillsammans med cykelklubben i minnet,
då jag fick soppatorsk och harvade runt mina 6 mil i stort sett ensam
och med världens motvind, hade jag bestämt mig för att skippa
medelgruppen och istället satsa på den lugna gruppen.
Det sket sig redan från start, eftersom vi bara var tre personer
som ville åka lugnt, och med facit i hand var det jättebra.
Jag ville ju egentligen inte åka lugnt utan ligga kring 30 km/h,
vilket är exakt vad medelgruppen ska köra som max,
men förra gången körde de mycket snabbare och dessutom
mycket intervall.

Nåväl, Annisen körde i medelgruppen och det gick superbra.
75 kilometer med en medelhastighet på 28,4 km/h!
Då ska man tänka på att när vi cyklar genom stan,
Hallsta, Sura, Ramnäs och Skultuna går det inte att blåsa på
för fullt utan då dras tempot ner rejält.
Stundtals vräkte regnet ner och det blåste halv storm,
och stundtals sken solen så där alldeles underbart.

Sammanfattningsvis kan jag bara konstatera att det
var en toppenträning och det var så otroligt viktigt för mig
att få känna att jag faktiskt inte är i så dålig form ändå.
Det gäller bara att ladda ordentligt inför en träning
och inte slarva med kosten eller vätskan under dagen.
Gör jag det, ja då är jag rökt direkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0