Beslutsångest

Åh, jag har alltid så svårt att välja,
att fatta beslut när det handlar om ganska oviktiga saker
så som smaker på glass eller som nu,
att välja vad jag vill ha när jag nu ska lösa in förra årets julklapp.
Det är ett sånt där presentkort där man kan välja på 
en mängd olika saker och deikatesser,
och nu är det verkligen hög tid att lösa in det
innan det blir ogiltigt.

Större, viktiga beslut fattar jag oftast med lätthet,
men att välja ifall jag ska ha en morgonrock, badlakan
eller varför inte löjrom eller ankbröst,
ja det är för mig en plåga.

Nä, vad tusan....
Jag tror de blir en ny stekpanna till stugan,
eller kanske.....
Annisen i ett nötskal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0