Fattig??

Sonen kom hem igår,
stolt som en tupp och berättade att han fått
MVG på sitt kemiprov.
Jag, som utlovat 100 kr för varje MVG
och 50 kr för varje VG blev genast 100 kr fattigare,
men det var det  lugnt värt.
Bra jobbat, Stoffe!

Kemi var ett av mina absoluta favoritämnen i skolan
under både högstadiet och gymnasiet och jag njuter av att
få prata kemiska formler med honom och läntar
tills kemiska beräkningar gör entré i hans liv.

Nea hade full pott på sitt prov i naturtyper förra veckan
och jag är inte förvånad eftersom hon har full koll på
det mesta och ett riktigt "läshuvud".
Även hon fick naturligtvis ett tillskott i plånboken som hon idag planerar
att använda hos Karamellfarbrorn innan vi åker till stugan.
Jag spenderar gärna våra surt förvärvade kronor
på att motivera barnen till bra provresulat,
så fortsätt i den här stilen, båda två!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0