Bangkok update

Ja, då vet vi LITE mer om vår situation här i Bngkok
och när vi eventuellt kan tänkas kunna få komma hem.
Vi var igår till ett av Thaiairways kontor här och vi var knappast
de enda som har problem just nu.
Det var över två timmars väntan innan det blev vår tur,
men när det väl blev vår tur togs vi omhand enormt bra.
De kan i dagsläget inte boka på någon på planen defentivt
innan tidigast torsdag, men vi står i alla fall på väntelista
för att komma med något av planen på söndag, måndag eller tisdag,
så jag hoppas att vi är hemma i mitten av nästa vecka.
Helt klart är att vi har platser den 11 maj,
men då hoppas jag vid alla eventuella högre makter att vi är hemma,
annars har vi STORA problem med bland annat flytten.

Vi fick också tjejen på Thais kontor att hjälpa oss att få ut en voucher
för hotellnätter för våra poäng som vi har i deras medlemsklubb,
för att kunna använda på det hotellet vi bor på nu.
Hon fick verkligen lov att gå utanför deras normala procedurer för att
kunna hjälpa oss, och det är lite ovanligt,
för annars brukar det vara väldigt strikt med hur man ska gå till väga.
Nu visade det sig sedan på hotellet att det inte är så förmånligt för oss att
använda oss av vouchern eftersom det då inte ingår frukost och den kostar
2200 THB / dag för oss och hotellet erbjöd oss ännu lägre pris för vårt
rum från och med idag eftersom de förstår att vi befinner oss i en
väldigt speciell situation.
Vi får se hur vi gör, men jag är tacksam att vi befinner oss här i Bangkok
som ändå är en fantastisk stad på många sätt och priserna på riktigt flotta
hotell är överkomliga, likaså mat, dryck  och shopping.
Det hade varit värre att sitta fast i något svindyrt land!

Idag måste jag faktiskt shoppa lite schysta grejer att ha på mig,
för det börjar sina i packningen nu och strandshorts och toppar
är inte riktigt min grej att ha inne i en storstad.
Sedan ska vi ta en tur på floden upp till Wat Arun och titta på detta
fantastiska bygge.
Vi brukar "göra" ett tempel varje gång vi är här,
men vi trodde inte att vi skulle hinna med något den här resan.
Tänk så fel vi hade!!
Nu kommer vi att ha massa tid att lära känna Bangkok ännu mer,
så jag ser det som positivt.
Det som är lite "anti Annisen" i den här staden är att fyrfotade djur
med en lång svans förekommer rätt frekvent.
Jag pratar naturligtvis om råttor!!
Här om kvällen fick mannen oväntat besök i sin famn när vi var ute
och gick en sväng, för mitt på trottoaren kom en stor råtta farande.
Jag kan ta att de finns och skriker inte av att bara se dem,
men när de far fram runt mina fötter, ja då räcker det!
Snabba som tusan är de också!
Thailändarna runt omkring hade väldigt roligt åt mig,
som satt som en apa runt hunkens midja.
Dottern har betydligt svårare för kackerlackor,
men de kan jag ta på ett annat sätt.
Råttor är fördjävliga!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0