Elefanter

För några dagar sedan var vi på en elefanttrekking i skogen,
eller djungen, kalla det vad ni vill, i norra delen av Koh Chang.
Först så red vi en tur på en timme och sedan fick vi mata dem
för att sedan avsluta med att bada tillsammans med dem.
Det var en jättebra utflykt och just den här arrangören är riktigt bra
och elefanterna mår bra och tas omhand fint.


Jag och dottern på "vår" elefant Baioke som är en dam på 32 år.


Här rider vi genom en öppnare del. Terrängen var ganska kuperad
och färden gick genom både skog och fruktplanteringar där det
växte pomelo och durian.



Mannen och sonen fick ironiskt nog den minsta elefanten,
trots att de var störst av alla som var med.


Under nästan hela färden fick jag rida på elefantens huvud och
det var verkligen ingen lätt match.
Balansen fick sig en rejäl träningsomgång!


Här sitter dottern fram sista biten på trekkingen.


Här får jag en stor "elefantkyss" när den tar bananen från min mun!


De som driver elefantcampen hade ett gäng urgulliga och lurviga
små hundvalpar som vi såklart inte kunde låta bli att gosa med.


Det är inte svårt att smälta när man gosar med så här mysiga vovvar!


En tjej som inte är så liten längre och en gigantisk bajs!


Jag och kidsen badar med elefanten.


Det är inga små djur som vi badade med, men de är otroligt
smidiga och försiktiga.


De gillar att bli rejält skrubbade på ryggen, precis som jag!
Att ungås med dessa fantastiska djur på nära håll under två timmar
var en härlig upplevelse och jag är glad att göra den här utflykten.


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Wow ,vilka härliga bilder.Ser vi måste till Koh Chang ,värkar vara en fin ö.Det är jo inte så långt från huset,så vi kan jo ta det över en helg.

När vi bor där halvårsvis.

Ha det fortsatt SKÖNT,Det är ni VÄRDA KRAM://

2010-04-13 @ 10:48:31
Postat av: Sanna

Ser urmysigt ut! Blir allt lite avis. Hälsa! Kram

2010-04-13 @ 19:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0