Update

Ja, vad har vi haft för oss de senaste dagarna då?
Vi har börjat varva ner och faktiskt bara tagit det lugnt. Nea har inte mått helt toppen,
utan haft ont i halsen och snorat.
Många var sjuka hemma när vi åkte,
sedan har vi suttit instängda på ett flygplan i många timmar
och delat luft med flera hundra andra människor
och så har vi också den underbara air-conditionen.
Ute är det nästan 40 grader och så har vi inte ens 20 grader i sovrummen om natten.
Inte konstigt om kroppen blir lite knasig!

Två förmiddagar i rad har jag och mannen tagit en rask prommis på stranden under ca 70 minuter och har varit toppenskönt. Mae Rampung beach är hela 10 km lång och en helt fantastiskt fin, men den är tyvärr ganska skräpig på sina ställen som så många andra paradisstränder vi varit till.

Visst, det driver iland en del skräp, men thailändarna själva är för j-vliga på att slänga sopor överallt och här där vi är just nu är det nästan bara thailändare som är. Hit åker de som bor i Bangkok på helgerna och lov och många har också hus eller lägenheter här. 

Det är inte många västerlänningar i det här området
och de har faktiskt kommit och fråga om de får ta kort på både mig och dottern.
Skumt, men vi är ljusa och det är tydligen exotiskt.
Dottern är det absoult poupläraste motivet och idag blev hon fotad
av en hel grupp på tio, tolv thailändska barn.

I söndags var vi in till Ban Phe, en ort där färjan över till Koh Samed går ifrån.
Det finns inte så mycket att göra där,
men vi gick i alla fall runt och kikade ett slag.
Det var en sorts matmarknad just då och det är alltid lika spännande att se.
Jag fattar inte hur thailändare kan älska torkade bläckfiskar
och andra sorters torkade fiskar så mycket!

Här finns, precis som på så många andra platser en massa hemlösa hundar
och det är superjobbigt att se, tycker jag.
Jag saknar min goa Cleo något kopiöst och det gör så ont i hjärtat
när jag ser vissa av hundarna här.
De förtjänar bättre liv!
Svärmor och Leif har två hundar som håller till här vid huset
och som har tagit oss till sin flock.
De är väldigt fina och tillgivna hundra och jag vet att de får mat av på flera ställen här omkring,
men de håller till och sover här vid huset.

Värmen är brutal dagtid och det svalkar knappt när vi badar i havet.
Jag har aldrig varit med om så varmt vatten, minst 32 grader!
Det som nästan är absolut skönast är att ta trädgårdsslangen och duscha av sig med.
Just nu håller jag och mannen på att fundera över vart vi ska ta vägen här näst.
Ursprungstanken var att åka till Koh Chang,
men det är svårt att hitta boenden är som inte är tokdyra
så vi har pratat om att kanske styr kosan mot ”vårt” Koh Lanta istället.
I morgon ska vi bestämma hur, vart och när vi ska bege oss härifrån….


Kommentarer
Postat av: Sanna

Å, vad skönt det låter! Ha det gott! Kramar sanna

2010-04-07 @ 11:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0