Pengarna ska rulla...

Visst, pengar ska användas men frågan är bara till vad
och hur mycket som ska få läggas på en viss sak.
Nu är det inredning det handlar om den här gången.
Jag och maken har gått och klurat ett tag på HUR vi vill
att vår lägenhet ska inredas på nerevåningen.
Vilka färger ska vi ha och framförallt vilka möbler ska få flytta hem till oss.
Just nu har vi vårt gamla köksbord med stolar och det känns inte alls helt 100%,
men igår tror jag faktiskt att vi hittade en pjäs som känns riktigt rätt.
Synd bara att det ska vara så attans dyrt med schysta prylar.
Å andra sidan blir det gansk dyrt i längden att vara dumsnål
och köpa något halvdant som håller hälften då länge,
om ens det.
Nåväl, nu ska vi bara processa alla intrycken i våra lagom stora
hjärnor och så kan kanske ett beslut fattas om inte allt för lång tid.
Det var ju leveranstid på grejerna också....

Färgmässigt tror jag håller oss till vit och grått,
men kanske, bara kanske lockas jag av att testa något halvgalet
som lila eller rött på ena väggen.




Kommentarer
Postat av: Malin

Ja visst är det synd att det kan bli så dyrt.



Vi håller också på med nedervåningen. och det kommer visst också bli vitt svart och grått. Färgglatt värre.



Nu ska kakel rivas, tapeter rivas, det ska spacklas, slipas, spacklas, slipas, spacklas, slipas, kaklas, målas, tapetseras och antagligen sväras en hel del. Men i slutändan blir det nog bra. Hoppas jag.



Lycka till med att samla tankarna i de lagom stora hjärnorna!

2010-08-20 @ 12:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0