Döden

Blä!
Det känns som döden finns alldeles runt knuten hela tiden.
Fick nyss redan på att "gammeltanten" i huset snett mitt emot
dog i helgen och för en månad sedan dog en annan granne
hastigt och väldigt olustigt.
Döden är aldrig nice,
men är man gammal och har levt ett långt och innehållsrikt liv
känns det nog ändå ganska OK,
både för anhöriga och en själv den dagen allt tar slut,
tror jag i alla fall.
Det värsta är när döden drabbar en som är mitt i livet,
eller ännu värre då livt knappt hunnit börja.
Fasen vad orättvist det känns då.....
Mina tankar finns hos ett gäng människor i min omgivning,
både nära och lite längre ifrån,
som lever med rädslan för den ovälkomna gästen döden
ständigt närvarande.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad tråkigt att höra. Men man får glädjas åt livets mirakler.

2010-02-16 @ 07:31:46
Postat av: Dandarache

Apropå döden så poppade en gammal kollegas MSN-bild upp just på min dator. På hans bild ser man han och hans bror tillsammans och de håller om varandra. Hans bror dog i höstas i cancer.

2010-02-18 @ 09:16:32
URL: http://dandarache.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0