I dag...

I dag tänker jag på en toppenfin vänninna som förhoppningsvis
får en frisk och go liten bebis under dagen
(om den nu inte redan kommit under natten).
Jag hoppas att mannens tåg inte är hutlöst försenade,
att alla mina papper som jag behöver för jobbet
ligger på min kollegas skrivbord,
reddo för Annisen att hugga när jag susar förbi.
Jag hoppas också att det jobbiga telefonsamtalet som
jag måste ringainte blir allt för tungt
och att det andra samtalet som jag väntar på
innehåller en bra deal.
Jag tänker på vännerna i Thailand och hoppas att de har det skönt,
på våra stugvänner från GÖteborg som myser i Sydafrika
och så längtar jag tills det är dags för mig att kliva på planet till Bangkok.
Inte så lång tid kvar nu!
Massor av mina tankar går också till en alldeles, alldeles underbar
och fin vän som jag önskar jag kunde hjälpa mer.
Fin måndag på er!


Kommentarer
Postat av: Pull

Goa rara Anna! Du har alltid så mycket värme över för dina vänner! Hur mycket du än har runt omkring dig så tar du dig iallafall tid att lyssna, tänka på och bry dig om! Kram min fina vän!

2010-02-16 @ 19:55:01
Postat av: Sanna

Åh, sötis! Jo, tänk han hade ju det... Lillprinsen som kom på alla hjärtans dag - kärlek!

2010-02-20 @ 20:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0