Klart...

Nu kan jag bocka av fotograferingen på min "att sälja hus"lista.
Det gick jättebra och jag hoppas att bilderna blev fina
och gör huset rättvisa.
I morgon runt lunch kommer vår mäklare, Margareta
att lägga ut huset på nätet och då är det skarp läge.
No retreat no surender!!
Det kändes lite speciellt då fotografen, Karin Eggeborn
ville ha i stort sett alla lampor och alla ljus som fanns tända
fast det var mitt på ljusa dagen, men jag litar på att hon kan sin sak
och säger hon att det blir bättre bilder då, ja då är det så!
Jag råkar ju dessutom gilla levande ljus så det blev ett antal att tända...

Fasen, det känns lite skumt att sälja det här stället
som vi trivs så bra med och som jag tycker är så fint!
Jag älskar verkligen hela nedervåningen med sin
öppna yta och färgsättningen med det vita och gråa
och så fondtapeten...
Det positiva är att nya lyan också är toppenfin
och får vi bara fixa till det lite och sätta vår prägel på den
så kommer det att bli minst lika fint och hemtrevligt.

Kanske är det lite trist att läsa om alla mina tankar kring
husförsäljnng och lägenhetsköp,
men det en stor sak i mitt liv nu och det känns lite,
eller faktiskt mycket läskigt efterson jag inte gjort den
här resan tidigare.
Det är väl som med allt annat,
när man väl fått kläm på det är det enkelt och odramatiskt
och förhoppningsvis kommer jag att  tycka att det var "a walk in the park"
om en sådär två, tre månader.
Ungefär som nervositeten och oron jag kände då jag flög första gången
eller inför vår allra första Thailandsresa.
Shit vad jag var nervig då!!!
Och nu senast när jag drog iväg själv med kidsen hade jag bara
flygbiljetter bokade och packade timmarna innan flyget gick.
Allt gick på rutin och jag kände mig så säker på både
själva resandet och på att jag hade koll på landet och hur det fungerar där.
Erfarenhet och rutin gör en trygg!!!
Nu är det dags för mig att göra den här resan,
husförsäljningen, och bli trygg i den.
Coolt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0