Snökaos

Shit, igår kväll hade vi värsta jobbiga resan upp till stugan.
Det snöade något kopiöst hela resan
och sista tio milen tror jag att det var minst 15 cm modd på vägen.
Aldrig tidigare har väglaget varit så dåligt
och resan så kämpig.
Hunken körde fantstiskt bra men det känns jättebra
att veta att han tar bussen hem ikväll.
Ja, jag och kidsen blir kvar här uppe hela veckan
men han måste jobba.
På torsdagkväll kommer han dock tillbaka med direktbussen från Stockholm
och längtar jag redan till.
Det är riktigt bra med bussförbindelser hit under vintersässongen.

Uppe vid stugan hade det kommit minst 10 cm snö under gårdagen
och det blåste en hel del så det hade drivit på rejält.
Nu väntar jag bara på att hjullastaren ska komma och ploga
framför huset och där vi ställer bilarna.
De större vägarna plogades under natten
så de är toppenfina.
Det är riktigt bra underhåll här uppe,
inte alls som hemma i Västerås.
Jag ska försöka lägga upp en bild under dagen
så det syns hur mycket snö vi har här nu.


Här håller jag på och skottar vid trappen på stugan och Cleo är
högst upp i snöhögen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj vilken hög!!

2010-02-28 @ 20:41:20
Postat av: Annisen

Ja, då förstår du att vi är lite "mätta" på snön hemma....;-)

2010-02-28 @ 20:43:12
URL: http://lillaannisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0