Ute!

Nu ligger huset ute på nätet och det känns både
bra, nervöst och lite skumt.
Bilderna blev toppen och de får verkligen fram
hur fint vi har det!
Vissa kanske tror att vi stylat av bara tusan,
men allt som oftast har vi faktiskt så där...
Ja, jag har plockat bort kaffebryggaren,
tagit ner bilder och teckningar från kylskåpen och lite annat
så att det inte skulle se för personligt ut.
Det var fotografen nog med att påtala,
att det inte skulle se ut som att vi aldrig tänkte flytta ut...

Lite ont i hjärtat gör det av att tänka på att någon annan
ska ta över stället där vi trivs så bra,
men samtidigt vet jag ju att vi ska påbörja en ny
och spännande period i våra liv.

Hoppas nu att det är flera som är intresserade så att vi
får det vi vill ha för huset, men jag känner mig trygg med
vår mäklare Margareta och den bedömning hon gjort,
och dessutom ligger utgångspriset bra till och det kan
också bidra positivt till utvecklingen av försäljningspriset.
Att gå ut superlågt med värsta lockpriset tror jag kan avskräcka
och göra eventuella köpare irriterade,
lika så att gå ut alldeles för högt i utgångspris.

Det är som en lägenhet i samma hus där vi köpt,
i porten bredvid, i nästan exakt samma skick som vår
där utgångspriset låg 800 000kr högre än vårat.
Den har varit ute till försäljning länge och vi bjöd på den,
men det budet togs inte ens på allvar av mäklaren,
ändå var det fullt rimligt.
Det går väl så länge man har en försäkring mot dubbla boendekostnader,
med även den tar slut och då är det kanske inte så kul....
Frågan är om inte jag hade bytt mäklare och kanske anat att
värderingen inte var helt 100%:ig.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Nu har jag kollat huset på hemnet, blev jättefina bilder - verkligen! Känns så trist att ni flyttar härifrån eftersom alla spontanbesök lär bli färre... Och barnvakten får cykla långt... Men jag förstår er till fullo. Som du själv skrev så är våra livssituationer som ljusår ifrån varandra och villalivet kan ni nu. Ni är redo för nästa steg. Jag tror vi kommer göra samma resa om sisådär 10-15 år ;-). Kram!

2010-02-20 @ 20:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0