Helgen som gick...

Trots att jag snorat, hostat och rosslat var helgen som gick
helt fantastiskt skön på flera andra sätt.
Jag fick min härliga morgon tillsammans med familjen och
vid frukosten uppvaktades jag också med paket.
Blommorna hade jag fått av mannen kvällen innan,
för att de skulle överleva och för att kunna njuta längre av dem.
En riktigt god flaska, eller snarare gott innehåll fick jag
av mannen i form av en skumpa från Deutz och så hade han
köpt en ask med fina praliner från Chokladfabriken.
Jag börjar gilla att han jobbar mitt i smeten i El Stockholmo,
för utudet är onekligen större där och han pratar ofta om snygga
kläder eller pryla han sett i någon butik.
I alla fal....
Jag fick också två små portabla högtalare till iPhonen,
så  nu kan vi lyssna på musik om vi ligger på stranden
eller sitter ute i snön och myser. TOPPEN!
Dottern hade gjort ett jättefint kort och tecknat en
enormt fin tiger i blyerts till mig.
Den ska jag rama in och sätta upp på väggen.
Hon är fantastiskt duktig på att teckna och måla
och jag kan absolut inte ta åt mig något av äran,
för de generna kommer inte från mig.

Vädret var toppen under både lördaggen och söndagen,
men jag var inte på topp åkningsmässigt
och totalt blev det kanske max 15 åk under hel helgen.
I stället njöt jag av annat, luncherna i backen
med familjen och våra trevliga sälengrannar från Göteborg.
Vi han också med en fika tillsammans på lördagseftermiddagen
där vi fick höra massor om deras Sydafrikaresa.
Nu är jag ännu mer sugen!
Jag är så glad att vi lärt känna dem,
för trevligare människor får man leta efter
och faktum är att jag kan tacka den här bloggen för det.
Carina råkade surfa in på den när hon sökte på nätet
om info om en av fiskesjöarna uppe vid stugan
och på den vägen är det...
Sonen har kört hårt hela helgen i Lindvallen och Kläppens parker
tillsammans med Carina och Brians son och hans kompis.
De har kul när de åker tillsammans och dessutom är de väldigt duktiga
så Stoffe blir inspirerad och motiverad till att utvecklas och testa nya trick.
Dottern har mest tillbringat sin tid framför sista delen i bokserien Twilight
och det glädjer mitt modershjärta att hon slukar böcker som mig.
Att kunna njuta av en bra bok är fantastiskt!

Naturligtvis tittade vi på Melodifestivalen på lördagsvällen,
precis som resten av sveriges befolkning och jag är
helt tillfreds med resultatet att skicka lilla Anna till Oslo.

Ja, kort och gott...Annisen har haft en toppehelg
och här kommer några bilder:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0