Reflektioner en tidig tisdag....

Igår hade jag en reflekterande och utmanande dag,
både arbetsmässigt och privat.
Hur då?
Jo, det senaste halvåret har jag jobbat intensivt med att
vara "good enough", att inte dömma och värdera mig själv
efter det jag tror att andra vill att jag ska prestera.
??
Jo, tidigare har jag slagit dubbelknut inuti mig själv för att
försöka hitta lösningar som jag känt ligger bortom min kapacitet
eller för att leva upp till allt jag tror att andra förväntar sig av mig.
Att missbehaga andra, egentligen för mig helt oviktiga människor
har varit något som känts obehagligt på det sättet att
jag har tagit det som bedömningar och kritik av mig själv,
av Anna.
Nu försöker jag se att det inte alls ligger hos mig.
Att andra blir besvikna över att deras förhoppningar
om att få ett visst jobb utfört av någon annan,
eller att jag nu råkar krossa den tanke någon byggt upp
genom att göra ett annat val än vad denne hoppats på,
ja det kan jag inte göra mycket åt.
Det är inte jag som styr mina medmänniskors tankar
utan allt jag kan göra är att fokusera på det som rör sig i mitt eget huvud.
Jag ska göra allt jag kan för att hålla klumparna borta från min egen mage!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0