Väder och fjällen

Åh, vad jag inte ogillar slask!
En till i familjen som inte riktigt gillar det blöta är Cleo
men det är mest för att hon får massa stänk under magen
och blir skitig så hon måste spolas av.

Jag hoppas att solen kommer att skina i Sälen under helgen
för vi ska dom vanligt tillbringa vår lediga tid där
och vi får vi besök av vänner som inte sett
vårt paradis tidigare.
För min del är det helt OK om det inte är bästa skidåkarvädret
för, helt ärligt börjar jag känna en viss mättnadskänsla när det
gäller utförsåkning.
Inte så jag är less på det, utan mera att det är OK att bara
ta något skönt åk, leka loch njuta lite för att sedan sitta och
gassa i solen eller helt enkelt göra något annat.
Jag är ruggit sugen på att ta en skotertur tillsammans
med min hunk för attt öva inför vårt framtida skoterköp.
Kanske kan det bli verklighet i helgen!

Det känns alltid lite läskigt att ta upp nya människor till stugorna
och den här gången är inget undantag.
Hittills har alla stortrivts och sovit som små troll
på loftet i lillstugan.
Den största prövnigen kommer vid matbordet då alla
ska få plats, men även det brukar fungara bra.
Vi har trots allt suttit sex vuxna och fyra barn och ätit där
och det går ju faktiskt att låta kidsen äta vid soffbordet.
Jag ser fram emot en riktigt skön helg tillsammans
med goda vänner och gissningsvis kommer en del
samtalen att handla om Thailand.
(Anders eller Katti, om ni läser det här så ta gärna med er bilder.
Vi har datorer så ett USB fungerar toppen :-))

Kommentarer
Postat av: Dandarache

Vi får kolla upp vad det kostar att ta en tur på fjället med en skoter. Det vore najs om solen sken och du och jag fick ta oss en tur - vi får bara hoppas att den där romantiska turen inte slutar i att skoterns sitter fastkörd i något dike eftersom att det är rätt mycket snö på sina platser och du och jag är två glada amatörer .-)

2010-03-18 @ 20:41:10
URL: http://dandarache.blogspot.com
Postat av: Annisen

Hörru älsklinge, börjar du bli gammal och glömsk?

Det kostar 600 kr för en timme/skoter.

PÖSSS

2010-03-19 @ 06:46:00
URL: http://lillaannisen.blogg.se/
Postat av: Katti

Du har absolut inget att vara nervös för. Det var helt underbart!!!

2010-03-22 @ 08:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0