Fishing in the rain

OK, vi har inte gett upp.
Vill ha upp den.
Öringen eller rödingen.
Till och med en abborre är OK.
Morfar har konsulterats av sonen angående flugor och drag.
Det är schyst att ha ett fiskeproffs till morfar, tycker barnen.

Kaffet väntar på att hällas i termosen.
Mackor och mjukost...check!
Gårdagens paj...check!
Ballerina med mintsmak...check!

Långtjärn väntar, men först förbi en stuga och kolla hur den ser ut.
Vi kan inte låta bli att drömma.
Här älskar vi att vara.

Återkommer med fångstrapport.

Kommentarer
Postat av: Monsieur Rouge

Okej, det enda jag behöver veta är att det finns en lösning på ett problem, och problemet i detta fallet är: -Finns det verkligen någon fisk i detta tjärn? Sonen hittade ett avhugget öring-huvud och det var svaret på frågan som jag ställt. Alltså: det finns fisk i Långtjärn vilket säger mig att jag försökt på fel sätt. Tur att jag är både dum och envis.

2008-08-08 @ 23:17:25
URL: http://dandarache.sprayblog.se
Postat av: Monsieur Rouge

Fytusan vad trött jag blir på situationen där jag slängt ut mitt mete samtidigt som jag fiskar med min super-wobbler "Tormentor" och vevar så verklighetstroget som det bara går; och då hoppar en fisk-j_vel fem meter från mitt drag och säger "nää-nä-nä-nää-näää" och lipar åt mig. Usch!

2008-08-08 @ 23:20:53
URL: http://dandarache.sprayblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0