Inget napp...

..och lika glad är jag för det.

Vi har fiskat hela dagen på lite olika platser.
Grymt härligt att vara ute i underbar natur hela dagen.
Jag får alltid flashbacks från när jag var liten när jag
är ute och fiskar eller går i skogen.
Det är dofterna.
Jag älskar dessa dofter av skog, sjö och natur.
Något som kanske låter riktigt skumt är att en av de
mest härliga stunder jag vet är att sitta ensam i skogen,
med underbar utsikt, mossa och gräs och kissa.
Höjden av frihet!

Vi var ute väldigt mycket i naturen när jag var barn.
Fiskade, plockade bär och svamp.
Är det något jag är glad att mina föräldrar gav mig är det
intresset av att vara ute i naturen och även kunskap om den
och hur jag tar vara på det jag hittar eller fiskar upp.
Jag hoppas och tror att mina barn kommer att känna samma glädje när de blir stora.

Jag och mannen tog en tur i backen ovanför stugan när vi kom hem.
14 liter blåbär står nu och väntar på att rensas.
Plockades på 1,5 timme.
Hur lång tid rensningen tar vågar jag inte tänka på nu.
Jag kanske ska vara glad att vi bara har en bärplockare.
Annars hade vi fått i hop det dubbla.

Texmexmat i kväll var gott.
Barnen spelar nu yatzy och tittar på south park.....samtidigt!
Mannen diskar och tittar på south park.
Multitasking är bra att kunna.

Nu....rensning och ett glas vin!
Adios amigos!


Jag försöker mig på flugfiske i älven.


Stumpan kör med mete.


Vid Latmanstjärn fiskade vi och grillade korv i ett par timmar
(alltså vi grillade inte i flera timmar utan fiskade).


Kommentarer
Postat av: Vicktoria

NI har så mysigt. Kan man få vara en fluga på väggen ;)



Kram

2008-08-07 @ 08:02:44
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Annisen

V: Ja, det är ruggigt skönt att vara här och ladda batterierna. Det gör inget att vädret är dåligt för det finns så mycket att göra...eller egentliget att låta bli att göra. Vi bara är...fiskar, umgås, går...det är bra för själen tror jag att slippa overload av intryck.

Flugor på väggen är det ont om, lite för kallt för dem men gott om mygg, så kom gärna som mygga :-). Jag bjuder på paj!

2008-08-07 @ 22:56:38
Postat av: Vicktoria

Här hemma bråkar vi på om pluppar och annat strunt. Viggo har två träningsläger att avverka innan allvaret sätter in. Hua!



Krama litet extra på sonen!

2008-08-08 @ 19:26:21
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Annisen

V:Pluppar? Nog har vi bråkat om massor, jag och mannen...barnen med för den delen, men jag kan aldrig minnas att vi bråkat om just pluppar.



På måndag börjar mannen jobba och jag har en veckas obetald ledighet innan nya jobbet börjar.



Dottern längtar till skolan och kompisarna och det gör sonen med, det är bara det att han brukar tycka större omställningar är jobbiga. Ny skola, lärare, klasskompisar etc. Han älskade Lisa, men det tog ett par veckor innan han accepterade henne när hon började. I och för sig inte så konstigt med tanke på antalet lärare de hann avverka under åren på Herrgärdet.



Viggo är superduktig med all sin träning och han måste ju verkligen gilla den så som han kör på. Hoppas han kommer att trivas i sin nya klass/skola.





2008-08-08 @ 20:16:19
Postat av: Vicktoria

Ja, jo förlåt för den slarviga beskrivningen. Dett var någon typ av plupp som skulle sättas i en luftmadrass. Förmodligen har den ätits upp av ett glupskt småsyskon. Men jag misstänker att den kommer ut igen(...)



Var ska sonen gå i skolan och är han nervös? Var arbetar du?



Ha en fortsatt skön helg, med eller utan löjrom!



Kram, V

2008-08-09 @ 01:11:29
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Annisen

V: Ut kommer pluppen nog...förr eller senare.

Minns en tid då då dottern var runt tre år och stoppade allt som var litet och runt i öronen. Vi fick åka till sjukhuset ett antal gånger för att plocka ut pärlor och de små röra plupparna på adventsljusstakarnas manchetter ur hennes öron. Tack och lov har det gått över ;-).



Gidde börjar sonen på, och nog är han allt lite nervös, även om han säger att det är lugnt. Han har varit där och haft franska hela 6:an så skolan är inte helt ny för honom. De verkar också ha fått en bra klassföreståndare.



Jag har varit tjänstledig från Arbetsförmedlingen i två år för att jobba i ett projekt med ungdommar som slutar gymnasiesärskolan eller WEGAS (en klass för ungdommar med Aspergers syndrom på Wennströmska). Nu i augusti kommer jag att börja på AF igen, inte som handläggare nu heller utan även nu jobba med personer med olika typer av funktionshinder(interlektuella, fysiska och psykiska) som behöver stöd i att hitta arbetsplatser framförallt i att anpassa arbetsplatser och arbetsuppgifter så att de passar dem. Det ska bli spännande och det som är roligt är när jag får möjligheten att vara med och bidra till en individs utveckling framåt och att få se dem växa!

Det var lite om vad jag gör på jobbet.



Löjrommen var mumsig! Jag har sett fram emot den hela veckan nu. Den gav mig styrkan som behövdes för dagens rensning av blåbär.

Jag känner mig som en blåbärsmissbrukare....måste ha mer, mer mer! Det är ingen hejd på hur mycket jag vill ha.

Imorgon bär det av hemmåt igen. Ganska skönt faktiskt! Jag längtar till att ta en tur i spåret på Rocklunda och få pula runt hemma några dagar innan allt drar igång.

Ha en skön helg och hoppas pluppen kommer fram!

Kramar från en nattuggla!



2008-08-09 @ 01:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0