Lysekil

En superhärlig dag är nästan slut.
Solen....check!
Klippor....check!
Salta bad....check!
Räkor....check!

Det är seglingstävlinagr här i Lysekil.
Jättehäftigt att titta på de bästa kvinnliga seglarna i världen.
Nästa sommar vill mannen och barnen hyra en schyst båt och segla en vecka.
Jag har aldrig någonsin seglat och tycker det verkar läskigt. 
Både mannen och barnen kan segla, så jag är lite utanför och efter.
Vi får se vad som händer...

Dottern fiskade upp en Kantnål och en havsabborre idag med håv. Coolt!!
Vi har plockat björnbär och klättrat på klippor.
Min Bayswater var med hela tiden.

Kvällens middag var ohyggligt smarrig och intogs på restaurang Pråmen (inte hemma).
Jag åt gratinerade havskräftor till förrätt och fisk-och skaldjurssoppa till varmrätt,
mannen åt toast skagen till förrätt och soppa till varmrätt och till detta en flaska rosé.
Dottern åt grartinerade havskräftor och sonen grillad lammfilé.
Peckannötspaj med blodapelsinsorbet fick avsluta vår kväll.
Kockarna fick stående ovationer av oss!

Vi bor på Strandflickornas vandrarhem och hotell.
Gammeldags, orginellt och mysigt ...och fullbokat.
Tur som tokiga hade vi då vi lyckades få ett rum denna vecka.

Nu...natti!
Lite mer bilder kommer sedan..


Jag och barnen i hamnen i Lysekil.


Vi tittar på vacker utsikt en varm och skön kväll.
 

Dottern i en jättegryta.


Så här glad är jag när jag får vitlöksgratinerade havskräftor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0