SÅ bra var boken!

Natten blev till dag.
Sömn endast några få timmar.
Vad gör väl det en dag som denna.

Ensamheten var skön i natten.
Behöver det ibland.
Tid själv.
När sedan jag väl gick till sängs.
Ja, då låg de där och väntade.
De sista sidorna.

När de var slut..
Tomhet och längtan efter en ny bok av dem.
Roslund & Hellström

En ny bok att beröras av.
Som får mig och alla som läser den att tänka:
Fy F_N, inte i mitt Sverige!
Jo, tyvärr.....
Sanningen brutalt severad på ett silverfat.
Allt är inte så polerat och blänkande, som det först verkar.
Verligheten är brutal och gör ont ibland.
Och de behövs.
Orden som gör skillnad.

Har bara Odjuret kvar att läsa, men gruvar mig.
Sexbrott mot barn gör så ont i hjärtat.
Så fruktansvärt.
Tänker bara på mina egna klimpar.
Klimpar dybarare än guld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0