Tyskungen och tonnåringar

Igår medan mannen och sonen fick i båtarna i sjön -
en liten motorbåt och en segeljolle för 2 personer,  passade
jag på att shoppa loss på Stadium och framförallt LÄSA!

Tyskungen av Camilla Läckberg stod på menyn och den var...
helt OK. Ganska så spännande och underhållande i ett par timmar.
Just nu vill jag dock vila mig från fler böcker av henne.
Jag har inte läst den senaste boken, Sjöjungfrun, men den har fått ganska ljumna reccenssioner
och flera har sagt att den är tämligen förutsägbar så den får vänta.

Appropå allt och ingenting.....
Det måste vara tufft att vara tonnåring.
Jag har faktiskt nästan glömt bort hur det kändes,
men när jag ser och framförallt umgås med min son
får jag verkligheten brutalt serverad rakt i ansiktet.

Han är klok och smart, ser bra ut, bryr sig om sina medmänniskor,
är trevlig och go på alla sätt.....
förutom när han förvandlas till en trotsig, obstinat, otrevlig tonnårsdjävul
som mumlar, fräser och muttrar.

Jag ger mig attan på att de röda finnarna i pannan är horn som vill komma ut!

Höga berg och djupa dalar....och snabbt går skiftningarna.
Igår mys med mamma och pappa och många kramar.
Idag fräs och otrevligheter.

Vi står varandra nära, sonen och jag.
Gissa vem som får ta de största konflikterna och vem han provocerar och testar mest.
Behöver inte säga att det är MIG!!

Ibland känns det som jag blir helt GALEN på honom, men samtidigt så full i skratt.
En stor liten kille som inte har koll på alla hormoner som spritter runt i kroppen på honom.
Som aldrig skulle erkänna det, men nallen finns kvar i sängen, om än förpassad till fotänden (för det mesta).
Killen som tycker så mycket om att kramas.
Min stora lilla kille.
Min tonnårsdjävul.

Kommentarer
Postat av: Monsieur Rouge

Det är verkligen intressant att se skiftningarna i humöret på vår käre tonåring. :-)

2008-06-25 @ 09:20:39
URL: http://dandarache.sprayblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0