Bilder

Här kommer ett gäng blandade bilder....


Cleo gillar som sagt blåbär och allra bäst är det om hon lyckas sno åt sig
en hel bunke med färdigplockade bär....


Här har vi hallen och det som också ska rymma ett förråd .
Gipsskivorna är på plats och väggarna är spacklade (ytterligare en sådan
uppgift som mannen gärna delegerar till mig, men det är bara roligt).


Varför står jag på en pall?
Jo vi håller på att sätta upp takpanel och den som ensam försökt få upp
brädor på 4,40 i ett tak kan ju skriva och berätta hur det gick.
I början var det minst sagt trixigt, men efter några bitar fick vi in snitsen
(alltså, jag höll mest medan mannen spikade).
Not i not ska panelen spikas om man ska vara noga och min man är petnoga
och det får gärna ta tid, bara det bir bra.


Här är taket på plats och även dörr och reglar till det som ska bli vårt
"förrådsrum".



Här har jag laserat taket vitt och tapeten är på plats. Tyvärr syns det inte
så bra på bilden hur den faktiskt ser ut men den är i vitt, grått och blått
och inte alls bredrandig som bilden ger sken av utan det är smala ränder.
Supersnygg och den passar jättebra till golvet som mannen la in i helgen.
Bilder på det kommer....


Vissa av oss gillar att sova och ha det varmt och gosigt på mornarna
och gärna så länge som möjligt!

Underbara ljungen blommar nu för fullt!


Sonen är optiminst!
Tyvärr blev det inga blåbär plockade denna gång, men lite hjortron.


Mina fina tjejer!


Vattenpaus!


Kidsen och Cleo uppe på fjället!


Utsikt mot Högfjället!
I dalgången ligger Hemfjällstugan som vintertid serverar
smarriga våfflor och annat gott. Det går också bra att värma sig vid brasan
eller sitta ute i solen på renfällar och mysa.


Jag och sonen.


Det roliga med den här bilde är att det ser ut som att Kläppen ligger jättenära,
men så är det inte, utan det är bara mannen som fotar med sitt "superobjektiv".


Här är vi i och för sig en bit ner men det syns att det inte är fullt så nära
till Kläppen (backarna långt bort).


Dottern och en stor, platt sten som står rest på fjället.


Cleo provar hjortron, men de föll henne inte alls lika mycket i smaken som
blåbär, och tur är väl det :-).


Här syns en del av alla stenar som jag släpat med och lagt under och runt
huset.


Den nästan färdiga trappen som händiga mannen snickrat ihop efter plan
som jag faktiskt kan kalla nästan bara min ;-).
Vad skulle jag göra utan min egen Byggar Bob?!


Här står jag, grymt laddad,  framför Ullevi och väntar på konserten med
Madonna.
Vi var i Göteborg tillsammans med ett par av våra bästa vänner, i vars sällskap
vi alltid har trevigt, och tur var väl det eftersom konserten inte alls var den
höjdare jag hade hoppats på.


Under de andra konserter jag varit på denna sommar har vädret varit toppen,
men just denna kväll valde himlen att öppna sig och det med besked.
Vita och orangefärgade regnponchos var en vanlig syn i publiken,
men faktum var att vi klarade oss bra utan eftersom det blev uppehåll
lagom tills Madonna körde igång.

Biljetterna var ruggigt dyra och med tanke på priset blev jag också grymt besviken
på platserna och själva utformningen av scenen.
Där vi stod såg man ganska dålig och draget var bitvis obefintligt,
men det var det i och för sig överallt annars också.


Madonna är ett fullblodsproffs, inget snack om saken
och hon kör sin grej oavsett vad omvärlden tycker.
I stort sett alla låtar var om- och ihopmixade, 
vilket inte alls betyder att det behöver bli dåligt, tvärt om.
Nu blev  mest riktigt bra klubbmixar som hade varit grymma på ett dansgolv,
men svåra för en arenapublik att förhålla sig till.
Konseten var ojämn, ibland grymt drag och ibland stendöd. 
Jag hade hoppats på mer,
men kanske beror det på att jag hade U2´s grymma konsert fäskt i minnet.
Faktum är dock att flera jag pratade med efteråt hade samma känsla
och reccensionerna dagen efetr var halvljumna.

Well, vi hade i alla fall en rolig kväll som avslutades med kändisspotting
på hotellbaren efter att ha mumsat i oss en sen, men god "middag" på
grillen i hörnet av Heden.
Dagen efter strosade vi runt i stan och njöt av sommaren och solen,
denna sista semesterdag och hann med både lite shopping och en
rosélunch.

Kommentarer
Postat av: Edel Jansson

Vilka härliga bilder.Det blir jättefint i stugan,vilket jobb ni lagt ned!!Cleo ser ut å trivas.Trevligt å prata med dig i telefonen.Hoppas det går bra för Cleo på sin första skoldag.

Kram//Hälsa

2009-08-20 @ 15:11:18
Postat av: Annisen

Edel: Tack! Ja vi har verkligen jobbat hårt med stugan och varit där nästan ll vår lediga tid. Det har varit/är både roligt och jobbigt, men vi känner att det är viktigt att få klart allt (nästan) inför vintersässongen.

Jag tror att Cleo kommer att gilla valpursen för hon älskat att hälsa på andra hundar och är dväldigt snabb att lära sig nya saker. Det kommer att bli bra för oss också såklart.

Ja, det var trevligt att pratas vid....Hoppas att allt gå bra med Bamses "jobb" :-)

Kram / A

2009-08-20 @ 15:25:33
URL: http://lillaannisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0