Ljudbok

Alla resor till och från stugan i Sälen
och denna sommars eviga farande till Göteborg
har medfört att jag och mannen sitter ganska måga timmar i bilen.
Vi är evigt trötta på CD skivorna som finns i spelaren,
men av någon konstig anledning glömmer vi alltid att byta ut dem,
så när pappa frågade varför vi inte lyssnar på ljudböcker
trillade kronan ner i myntinkastet, så att säga...

Visst har vi gjort det tidigare,
lyssnat på ljudböcker alltså,
men det var länge sedan.
Pappsen rekommenderade Kinesen av Henning Mankell
och eftersom de tidigare tips han gett varit bra följde vi även detta.
Nu när vi åker upp till stugan på fredag kommer vi att bli klara
med "boken" och den har verkligen varit bra.
Grym, spännande och så har den gett mig mer insikt i Kinas historia.


Nästa bok blir Mankells helt nya alster,
som även ska vara den sista med Kurt Wallander i huvudrollen.
Den orolige mannen heter den.
Jag återkommer med mina synpunkter om den senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0