Eftermiddag i Prag

Biljetterna till kvällens föreställning av Don Giovanni är fixade
och nu vet jag exakt vart tetern ligger och hur vi snabbast ta oss dit.
Efteråt vandrade jag runt i stadsdelen Josefov, den gamla judiska stadsdelen.

Lunchen intog jag på en av de riktigt gamla ölhallarna i staden,
U Pinkansu, som öppnade år 1843. Själva menyn innehöll kanske inte
det jag går i taket av lycka över, men är jag här så ska jag banne mig
äta tjeckisk pubmat och dricka öl. 

Alltså blev det gulash med knödel och en öl för Annisen till lunch idag,
Jag hade förväntat mig soppa, men fick istället en tallrik med köttgryta
och skivor av någon typ av bröd till.
Det smakade riktigt gott, men de borde byta ut det kokta brödet mot ris,
då hade det blivit en fullpoängare.


Min lunchöl!
Det händer typ en gång per år, max alltså, att jag helt självmant
beställer in en öl till maten och dessutom när jag är ensam.

Ensam hade jag dock inte behövt vara länge, för en herre i yngre medelåldern
som såg ut som en engelsk fotbollshuligan,kom ganska snart fram och
frågade om jag inte ville göra honom och hans tre kompisar sällskap och om
han fick bjuda på en öl.
Vänligt men väldigt bestämt tackade jag NEJ!!


Kommentarer
Postat av: Snart ledig

Vem kan motstå att bjuda en snygg blondin som sitter helt ensam och dricker öl på ännu en öl? ;-)



2009-01-09 @ 16:18:47
URL: http://dandarache.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0