Köldskador

Jag hade fel när jag skrev att det skulle bli typ 6 grader kallt idag.
I 17 minusgrader har jag harvat mig fram i tre mil.
Det är en kraftig underdrift att kalla det kallt.
Obarmhärtig köld är vad det var....
Kroppen kändes superbra, skidåkningen gick helt OK
och det kunde inte ha varit vackrare ute, bara en aning varmare.
Jag blir i och för sig riktigt varm och svettig när jag åker, om kroppen
men händerna höll jag på att förfrysa.
När vi var färdiga trodde jag att fingrarna skulle trilla av.
Det var det dock värt, både för att dagen och kvällen var så
fantastiskt vacker och så för att varje kilometer på skidorna
är otroligt värdefull för mig i det här läget.
Om det går som idag tr jag mig igenom de 9 milen, absolut,
men det skulle vara skönt om temperaturen var humanare.

Barnen har också haft en toppendag i backarn, och jag skulle
ljuga om jag sa att jag inte var avis på dem som hade så
underbar skidåkning med perfekt pistade backar och
alldeles lagom mycket folk och inga liftköer.

Nu har jag tinat, stretchat, duschat och smort in mig i thailandslinnement
och vi ska göra pizza med parma, parmesan, soltorkade tomater,
inlagd vitlök och ruccola, kanske kan jag också trycka dit en liten oliv ;-)
Jag och mannen njuter av en god röd italienare i måttlig mängd men slurpar
säkert i oss massor av barnens Pepsi Max också.
Innan pizzan blir det breasolaknyten och bruscetta med röd pesto från Ny Matsedel.
Ja, så ser vår middag ut....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0