Sömn och dimma

Jisses vad jag sover skönt i den här hotellsängen.
Den är enormt stor och kuddarna är gigantiska och
fantastiskt sköna.
Undrar ifall de märker om jag trycker ner en i min resväska,
hur den nu skulle få plats där...
Jag kar packat lite fel, men ändå ganska ok.
Kunde ha skippat klänning, kjol och drivor av strumpbyxor.
De höga klackarna kunde också ha stannat hemma
och istället skulle jag ha lagt i termobrallor, fleeceunderställ
och dubbla långkalsonger....minst!

Idag är det ett dimmigt , snöigt och råkallt Prag
som ligger framför mina fötter.
Området jag har för avsikt att utforska är Nya Staden och så
ska jag försöka skaffa biljetter till Don Giovanni åt mig och mannen.
Inte med människor dock, utan med kasperdockor modell störe.
Det ska tydligen vara en jättebra föreställning som spelas på
National Marionette Theatre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0