Dagens nära djurupplevelse

Oki doki....

Vi sitter på en fantastiskt mysig restaurang uppe på en klippa

med utsikt över vattnet och njuter av solnedgången och sippar på en god drink.

Maten vi beställer in smakar riktigt, riktigt bra
och de har faktiskt den godaste Som Tam jag har ätit.

Kort sagt, en toppenkväll, tills Annisen upptäcker råttorn
som springer omkring på bjälkarna i taket.

Nu snackar vi alltså inte små möss,
utan stora j-vla RÅTTOR modell 30 cm kropp + svans.

Alltså, jag behärskade mig rejält och skrek inte ens,
men när de sprang alldeles över mitt huvud

insisterade jag att vi skulle hoppa över kaffet där och ta in notan.

Till och med barnen tycket att det var riktiga baddare till råttor
och de följde dem med största intresse medan de sprang omkring ovanför våra huvuden.


Även mannen hade ett nära möte med ett djur idag,
och även det i anslutning till middagen.

När han körde ner foten i sin ena sko gav han till ett litet tjut,
ryckte snabbt tillbaka foten och började ruska på skon.

Ut kommer en ganska stor groda, eller om det nu var en padda...

Antagligen hade den sökt skydd där igår under skyfallet och trivdes tydligen så bra
att den beslutat sig för att stanna.

Well, av mannens reaktion att döma gillar han inte inneboende groddjur i sina skor.

Ja, det var väl dagens djurmöten...


Kommentarer
Postat av: Catarina

Hej vännen!

Saknar er, nu får ni snart se till att komma hem! Men passa på att fortsätta njuta av varenda sekund som är kvar! Själv ska vi dra till el Stockholmo i morgon för att få lite miljöombyte. Ellvar ska jaga en studentklänning och jag ska försöka vara smakråd! Ha det gott och simma lugnt! Kramar C

PS Jag har haft magsjuka i veckan! Så med andra ord livet leker! + det töar ute och luktar hundbajs!

2009-03-20 @ 22:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0