Lördag 7 mars

Dagen har varit otroligt varm och eftersom jag brände mig på axlarna

och ryggen igår har jag vandrat omkring med en sarong över mig.

Annisen skulle nästan kunnat tagits för muslimsk kvinna iförd burka...

Nu har jag dock införskaffat aloveragel och kokosolja,

vilket är det allra bästa när man råkat få lite för mycket sol på sig.

Kokosoljan är också toppen om mjukgörare för både hud och hår.

Det lustig är att här nere är den flytande, men hemma har vi det för kallt

så den blir till fast form även i rumstemperatur.

Vi har haft en stor geckoödla på besök på altanen idag och den var ca 30 cm lång.

En riktigt trevlig snubbe, ganska lågmäld och skygg...

I mammsens badrum hade vi en annan liten ödla på besök igår

men han blev snart fångad av dottern som efter att noggrant ha inspekterat den

släppte ut den i det fria, vilket jag tror den uppskattade.

Efter att ha tillbringat dagen på stranden och vid hotellet med att leta snäckor,

läsa, äta mat och bada (oj vad jobbigt det låter) gick vi in till Saladan och shoppade lite

och tog sedan en tuktuk därifrån till en restaurang som ligger längst ner på Klong Dao,

vår strand som är 3 km lång.

Slow down heter stället och det är precis vad man gör där, ja överallt här förresten...

Maten var toppen och mätta och nöjda vandrade vi hemåt efter stranden.

Efter en stund träffade vi på en blåsfisk som spolats upp på land,

och det var tur att ingen av oss trampade på den.

och så lite bilder...


Gekoödlan vi hade på besök.


Dottern på jakt efter snäckor.


Jag med sarongen....
och nu är jag inte fullt inlinad vilket jag var senare under dagen.


Barnen handlar sina älskade banana pancake med choklad...usch!


Mr Blåsfisk!


Kommentarer
Postat av: Jag

Vilka fina bilder! Jag kan tänka mig att Linnéa älskar att hitta ödlor och geckos. Nu är det dags att sova för min del och strax dags för er att kliva upp. Ha en skön dag på marknaden och på Relax Bay.

2009-03-08 @ 00:18:47
URL: http://dandarache.blogspot.com
Postat av: Jag

Mmmm, sitter här med en stoooor kopp svenskt kaffe - ren njutning. Ute snöar det (igen) och vi får se om det tilltar under dagen.

2009-03-08 @ 10:34:53
URL: http://dandarache.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0