Råttan

Idag har jag set den..äckelråttan.
Stor som en fet jättekatt sprang den framför mig, tvärs över trottoaren.
Hur reagerar jag då?
Jo, som vanlig med att skika och hoppa ut i vägen...
Det fungerar kanske hemma i Västeås,
men här i Chiang Mai är det inte lika hälsosamt att reagera så
och speciellt inte med en trefilig, hårt trafikerad väg bredvid.
Det gick bra den här gången, men sonen som gick alldeles bakom mig,
och även han såg fetråttan, höll på att få hjätstillestånd av mitt tilltag
och skällde hårt på mig efteråt.
Fy tusan vad äcklig och fet den var!!
Kackelackor kan jag ta, även om de är lite halväckliga när de springer runt,
men jag hatar råttor!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Yäk, allt annat utom råttan låter fantastiskt. Kul att du skriver så mycket och lägger upp bilder. Ha så mysigt och hälsa familjen! Idag har vi haft en härlig varm vårdag i Västerås med ordentligt värmande sol. De trinner ur stuprören - våren är på gång! Kramar

2009-03-15 @ 18:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0