Tigerkingdom

Idag har vi varit på ytterligare en jättehäftig utflykt, nämligen till Tigerkingdom
som ligger 40 minuters blifärd från Chiang Mai.
Det är ett jättefint ställe, otroligt välskött och rent, där det bor 24 tigrar i olika åldrar.
De flesta är uppfödda på anläggningen och tama och vana med människor.
Det går att besöka inhägnaderna och vara tillsammans och klappa dem i 15 minuter
och man väljer mellan att besöka de små, mellanstora eller nästan vuxna djuren.
Det allra älsta, fullvuxna tigrarna får man inte besöka för de är för stora och även om
de är vana med människor kan en olycka lätt hända eftersom ändå, trots att de bara "leker".
Dottern fick endast gå in till de små djuren och eftersom de minsta tigerungarna faktiskt var
ganska så stora, fick istället besöka två lejonunga istället.
Hon blev SÅ ledsen...NOT!!
Även mannen valde att besöka lejonbebisarna och han blev helt såld när
den ena kissen gick och la sig och sov i hans knä.
Jag och sonen valde att hälsa på de stora djuren och vi fick förmånen att spendera
15 minuter tillsammans med tre jättefina syskon, två honor och en hane.
Mike, hanen var helt otroligt fin och både jag och sonen hade svårt att slita
oss därifrån när vår tid var ute.
Anläggningen ingår i ett avelsprogram och det fanns flera honor som var dräktiga.
De var väldigt noga med hur man uppförde sig och det fanns stränga regler för
vad som var tillåtet och inte.


Hello Kitty!!


Mannen och dotern med lejonungarna.  De hade en jättemysig stund och
kissarna var helt ljuvliga.


Jag och sonen hälsa på Paula, en 11 månader gammal hona.


Jag och sonen gosar med den otoligt fina killen Mikey, 11 månade men
redan en STOOR kisse.

Kommentarer
Postat av: FARMOR

WOW!!Ni slutar aldrig överraska mig!Det värkar helt fantastiskt,underbara bilder.Och självklart din Otroliga berättelse..Nytt Husdjur Med är Hemm??

Helt Fantastiskt..

Kram från E/L

2009-03-17 @ 18:06:47
Postat av: Katti

Helt underbart! Vilken upplevelse!

Det är så roligt att följa er på era äventyr. Det är det första jag gör varje morgon när jag kommer till jobbet! Du är så duktig på att skriva. Du förmedlar verkligen en genuin känsla som gör att man lätt kan sätt sig in i era äventyr.

Ta hand om er!

2009-03-17 @ 20:05:01
Postat av: Lenin

Såååååå fantastiskt!!!! Jag blir rörd till tårar bara av bilderna! Det är så roligt att följa er resa på bloggen. Sköt om er så ses vi i Sälen! Många Kramisar!

2009-03-18 @ 00:09:33
Postat av: Sanna

Oj vad häftigt - vilka äventyr ni är med om! Jättekul att läsa, min utmaning består i att få tid att läsa dina inlägg och hinna kommentera. Vill ju läsa nog och kolla alla bilder. Tigerklappningen ärjag grymt avis på - in te nedhissningen, grymt imponerande från höjdrädda mig. Ha så tokhäligt tillbaka på Lanta! Puss å kram

2009-03-18 @ 10:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0