Dresscode

Eftersom jag inte behöver bry mig om någon annan
än mig själv på dagrana, och i viss mån även kvällstid,
betyder det att jag kan spankulera runt och studera människor.
Det är kul!
Något som slog mig nästan genast och som går helt emot min
föreställning om hur det skulle vara här i Las Vegas,
är att det är så otroligt många som är halvtaskigt klädda.
Jag hade förväntat mig mer glamour,
mer riktigt snygga människor.

Jag har också roat mig med att spana in deltagarna på den
jättekonferens som mannen är här och deltar på.
Vi pratar ett par tusen riktigt skarpa hjärnor,
som likt arbetsmyror på en upptrampad stig myllrar fram
mellan de olika sessionerna vid konferenscentret.
En överväldigande majoritet är överviktiga män i åldern 40+,
iklädda illasittande, väl ingådda jeans som är uppdragna alldelse för högt
i den väl dolda midjan, vilket medför att byxbenen blir för korta.
Shorts är också populärt,
men oavsett vilket hålls byxorna uppe med hjälp av ett bälte
som dras åt på tok för hårt så att det väller över mjukdelar åt alla håll.
Not Nice!!
På överkroppen har de oftast på sig någon ful t-shirt och på fötterna
har de joggingskor.
Behöver jag påtala att min man är en avart i sammanhanget...
Dagens klädsel för Mr Hunk bestod av ett par svarta brallor från Tiger,
en blå/vitrandig skjorta och en kavaj från Marlene Birger.
På fötterna hade han ett par snygga svarta skor,
ja, ungefär så såg han ut när han gick...
Datanördar kan också ha stil, men det verkar ovanligt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0