Valpkurs

Idag var det dags för den 4 gången på valpkursen
och det var jag och mannen som åkte dit tillsammans med Cleo.
Vädret hade knappast kunnat varit bättre och vi har haft
en toppenfin kväll, nästan med högsommarvärme.
Mannen stod och lyssnade/tittade på och passade även på att fota en del.

Cleo var betydligt lugnare idag jämfört med gången innan
och det berode troligen på att vi kom i god tid så hon kunde
hälsa på de andra innan vi körde igång, dessutom var inte jag
eller mannen stressade av att behöva "tänja lite
på hastighetsbergänsningarna för att hinna fram i tid.

Kontaktövningarna, ligg, sitt, inkallning och början på fotgående gick toppenbra,
medan stanna och gå slalom fint i koppel var nästan omöjligt idag
med all störning runt om i form av 9 andra hundar.
När vi tränar hemma fungerar det toppen, men idag ville det sig inte alls
med dessa övninar unde kursen.
Well det är bara att öva på och berömma och belöna om och om igen....

Kurskompisarna passar på att hälsa innan det är dags att börja träna.


Det blir lätt trassligt när ett gäng glada vovvar far runt...


Jag och Cleo kör kontaktövningar, något hon är grymt duktig på.


Sitt!



Matte och Cleo!
Jag fattade inte hur mycket det går att älska en hund innan Cleo
kom in i vårat liv. Nu är det otänkbart att vara utan henne.


Här tränar vi slalom gång mellan koner.
Meningen är att de inte alls ska dra i kopplet. Cleo ville dock hälsa på
alla anda hundar, så det här momentet måste vi öva på.


Baggen Henrik kom och hälsade på....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0